Direktlänk till inlägg 14 april 2014

OG-imagine!

Av Freestyle Foooer - 14 april 2014 18:03

Du satt och myste med Ogge i soffan, ni hade uttit där i mer eller mindre 1 timme nu utan att säga nått. Du va orolig eftersom Ogge hade varit spänd i hela kroppen medans ni satt där. Du lyfte bort hans arm från dina axlar och kollade på honom. Han såg förskräck ut men gjorde allt för att det inte skulle synas. 

"Är det nått som hänt?" frågade du. Han svalde och skakade på huvudet, sen log han nervöst. Du kollade strängt på honom. 

"Lugna dig!" sa han. Du skakade varsamt på huvudet medans du försökte möta hans blick. Han vände blicken mot dörren och svalde högt. 

"Säg vad som hänt!" du tog tag i hans arm men han slet sig loss och ställde sig upp. 

"Jag ska bara ta lite friskluft." Han kollade på klockan och gick sedan snabbt ut ur huset. Han stannade på trappan och suckade. Du reste dig upp och gick sakta mot dörren. 

"Elin, stanna!" sa han och du stannade direkt. 

"Det skulle göra allt mycket lättare om du bara sa det!" 

"Kan du bara låta mig va ifred en liten stund, jag har saker att ta hand om." Du ställde dig på tvären och la armarna i kors för att visa honom att du inte tänker ge dig förs en han sagt. Han skrattade retfullt och gick fram till dig, bar upp dig och satte dig i soffan igen. 

"Stanna där, annars kommer du aldrig få veta!" sa han och flinade. Du lipade åt honom. Han skrattade igen och gick ut ur huset. Du suckade och kollade länge efter Ogge vid hallen. 

"Nu är du bara elak!" ropade du åt honom. Plötsligt hörde du en annan kille som pratade med Ogge, du lyssnade och försökte verkligen höra va dom sa. 

"Tack!" sa Ogge tillslut och du hörde hans fotsteg i hallen. Du kände hur det luktade smält choklad och jordgubbar. Stearinljusen på bordet gjorde lukten ännu goare. Ogge kom fram till soffan och ställde en plastkartong på bordet. 

"Nå?" frågade du. Han log mjukt mot dig, han va avslappnad och verkade njuta av stunden. 

"Öppna det!" sa han och pekade på förpakningen. Du nickade och lyfte på locket. Där fanns två skålar, den ena var fylld med jordgubbar och den andra med smält choklad. Du kollade snabbt på Ogge. 

"Grattis på 1-års dagen Gumman!" sa han. Du lutade dig mot hans famn och kysste hans läppar. 

"Hur visste du?" sa du och kramade honom. 

"Jag vet att du alltid älskat jordgubbar och smält choklad gör allt ännu mer romantiskt!" sa han och kysste din hjässa. 

"Åh jag älskar dig Oscar, mer än nått annat!" 

"Älskar dig mer Elin!" 

Resten av kvällen åt ni jordgubbar som va doppade i choklad, ni kysstes, kramades och hade det helt underbart. Ogge hade verkligen överträffat sig själv och du va glad att du fick vakna upp i hans famn nästa morgon.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Freestyle Foooer - 5 juni 2014 10:35

Så ledsen för att jag inte uppdaterat här på jättelänge. Kommer säkert en imagine senare idag <3 ...

Av Freestyle Foooer - 1 maj 2014 14:54

Lördagsmorgon va alltid lika dryg. "Vaken?" viskade Felix i mitt öra.  "Ne." svarade jag. Han skrattade och satte sig upp. Jag vände mig om och kollade på honom med en sömnig blick.  "Hur kan du va så pigg? Klockan är fan kvart i 8." frågade ja...

Av Freestyle Foooer - 26 april 2014 22:37

Ni hade myskväll, du och Felix. Ditt sovrum va mörkt, men månen lyste upp sängkanten. Felix och du låg sida vid sida och pratade om musik och lite annat. Han vände huvudet mot dig och log.  "Tycker du inte det här är lite romaniskt?" sa han. Du nic...

Av Freestyle Foooer - 26 april 2014 20:28

Nej, men jag är jättedålig på att skriva imagines ofta här så ni ska få en senare, med Felix. Men nu till det jag tänkte fråga, vill ni att jag ska skaffa en blogg som handlar om typ mitt liv och lite olika grejer som musik eller nått? Ni får gärna s...

Av Freestyle Foooer - 18 april 2014 11:55

Jag har inte skrivit nått inlägg på ett tag, men jag fick påsklov i onsdags så det kommer bli bättre uppdatering nu, både på instagram och här. Men jag har haft det jättejobbigt, mitt liv går sönder men jag ska verkligen försöka stå ut, för er. Så hå...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards